آقای مسکن

تارنمای جامع نیازمندی های مسکن خرید ، فروش ، رهن و اجاره

تصویر شماره 5 اصول دیجیتال مارکتینگ
مقالات چهارشنبه 16 مهر 1399 52بازدید

5 اصول دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ یا تبلیغات اینترنتی ترکیبی از روش های آنلاین مختلف اند و شامل رویکردی کلی به مجموعه ای از فعالیت های مارکتینگ در پلتفرم های دیجیتال می شوند. و هر روزه این روش ها با اختراع تکنولوژی های جدید به روزرسانی می شوند. هر روش باصولی خاص و مخصوص به خودش را دارد. از محبوب ترین اصول ها که بیشتر کسب و کار ها و مدیران سایت ها از آن استفاده می کنند میتوان به بهینه سازی صفحات سایت برای موتورهای جست و جو یا سئو اشاره کرد. دیجیتال مارکتینگ فقط استفاده از این ابزار نمی باشد به استفاده از رسانه های مختلف اجتماعی ، بازاریابی ایمیلی ، و بازاریابی محتوا و حتی تبلیغات گوگل که به آن گوگل ادز گفته می شود می توان اشاره کرد. انتخاب بهترین استراتژی برای دیجیتال مارکتینگ از اصول مهم و اصلی این روش های بازاریابی است. ولی باید به این موضوع توجه داشته باشید که یک روش در تمام اوقات تاثیر مثبت نخواهد داشت و ممکن است که حتی نتیجه برعکس در فرآیند بازاریابی داشته باشد. 

5 اصول دیجیتال مارکتینگ

1. امروزه درصد زیادی از مردم از شبکه های اجتماعی در کسب و کارها و حتی فعالیت های روزانه خود استفاده می کنند. به همین دلیل با توجه به این آمارها استفاده از شبکه های اجتماعی برای هر کسب و کاری ضروری است. چیزی که از همه بیشتر در فضای دیجیتال مارکتینگ تاثیر و اهمیت دارد برنامه ریزی و متمرکز شدن در استفاده از شبکه های اجتماعی برای کسب و کار و فروش بیشتر است. از بهترین شبکه های اجتماعی در ایران می توان به اینستاگرام، تویتر و فیس بوک است. پیام رسان های پرکاربر در ایران بسیار هستند که تلگرا م به عنوان بهترین آن است. از مزیت های مهم استفاده از شبکه های اجتماعی گسترش راحت آن در بازار جهانی است. اگر محتوای هدفمند برای پیج خود تولید کنید می توانید به بهترین شکل ممکن از بازاریابی ویروسی برای رسیدم به اهداف خود استفاده کنید. 

2. یکی از بهترین اصول دیجیتال مارکتینگ مورد استفاده در بازاریابی اینترنتی تولید محتوا است زیرا محتوا باعث جذب مخاطبان هدف برای کسب و کارها می شود همچنین اگر از محتوای خلاق بتوانید استفاده کنید مردم با نشر محتوای شما از فیلم گرفته تا عکس و متن می توانند به تبلیغات شما کمک موثری کنند. محتوا ها تاثیرات زیادی در تبلیغات دارند چون گوگل هم برای محتوای خوب و ارزشمند امتیاز خوبی را قائل می شود. اصولی که باید در نوشتن محتوا رعایت کرد این است که سعی کنید جذاب بنوسید که مخاطب علاقه مند به خواندن محتوای و کسب و کار شما شود.

3. سئو  یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جست وجو به عنوان یکی از بهترین و حتی مهم ترین ابزاهای تاثیر گذار در دیجیتال مارکتینگ هستند. با استفاده از این دانش و روش می توان با بهبود رتبه سایت خود به عنوان نتیجه اول گوگل پیشنهاد شوید و مزیت های حضور در صفحه اول بسیار زیاد است. پیدا کردن مشتریان جدید و افایش سودآوری از مزیت های مهم حضور در صفحه اول هستند.

4. ایمیل مارکتینگ یکی از ارزانترین روش های تبلیغات اینترنتی به حساب می آید و همواره در کمپین ایمیل مارکتینگ باید توجه را داشته باشید و تبلیغات و میزان تخفیفات را باید هدفمند برای مشتریان احتمالی خود ارسال کنید. این روش هنوز هم می تواند تاثیرات خوبی بر روی فروش بگذارد. ایمیل مارکتینگ یکی از روش های افزایش مشتریان و یا ایجاد انگیزه برای خرید است یکی از مرسوم ترین روش های ایجاد انگیزه را می توان تخفیف های هدفمند است یکی دیگر از مزیت های ایمیل مارکتینگ حفظ رابطه مشتریان قدیمی است.  

5. روش تبلیغاتی پرداخت به ازای هر کلیک یا ppc یکی  از مرسوم ترین و رایج ترین روش ها در اصول دیجیتال مارکتینگ است. در این روش یک بنر از سایت درخواست کننده در سایت های  پربازدید دیگران قرار میگیرد و به ازای هرکلیک کاربر و ورود به صفحه مرجه هزینه ای برای آن در نظر گرفته می شود. این روش می تواند تاثیرات زیادی در افزایش ورودی سایت ها و تبدیل کاربران به مشتری داشته باشد.

6. در دیجیتال مارکتینگ بازاریابی ویروسی  بهترین، تاثیرگذارترین ، و همیشه ارزانترین روش در تبلیغات اینترنتی است. در این روش فقط از یک تکنیک برای بازاریابی استفاده نمی شود بلکه از تمام تجهیزات که خاصیت ویروسی دارند مثل ایمیل و پیامک و ... برای رسیدن به اهداف استفاده می شود. در واقع بازاریابی ویروسی ترکیبی کامل و جامع  از تمام ابزارهای موجود حوزه دیجیتال مارکتینگ است علاوه بر ابزارهای دیجیتال در این روش برعکس روش های قبلی از ابزارهای بازاریابی سنتی هم استفاده می شود.

باید در تبلیغات خود همیشه اطلاعات کافی را در اختیار مشتریان قرار بدهید یا به تعبیری دیگر آن را از وجود و صحت خود آگاه کنید. مردم نمی‌توانند به سمت شما بیایند و مشتری شما شوند تا زمانی که شما را بشناسند. پس باید در قدرم اول مشتری را از کسب و کار خود آگاه کنید. وقتی مشتری شما را می‌شناسد و به سمت شما میاید و محتوایی از شما می‌بیند که این می‌تواند به صورت یک مقاله در سایت، یک ویدئو در آپارات یا یوتیوب و حتی یک پست اینستاگرام باشد برای همین باید تمامی اصول را رعایت کنید.

از مخاطبان هدف خود باید اطلاعاتی را دریافت کنید تا بتوانید آن را به مشتری تبدیل کنید. اگر در اولین برخورد مخاطب خود یک راه ارتباط برقرار نکنید به احتمال خیلی زیاد آن را از دست خواهید داد. می‌توانید با مخاطبان معامله بکنید به این صورت که برای او محتوای با کیفیت به طور رایگان تولید کنید و سپس از او اطلاعات تماس بخواهید. به این صورت مشتری آماده سرمایه گذاری و افزایش تعهداتش می شود و زمانی که مشتری شما را شناخته و از چیز هایی که در اختیارش گذاشته اید خوشش آمده است می تواند شما را به هدفتان برساند. البته زود است که شما به فکر سود آوری باشید. سعی کنید به تمام اصول دیجیتال مارکتینگ پایبند باشید تا به نتیجه خوب برسید. در اینجا فقط سعی کنید که فرد را مشتری کنید و اطلاعات دروغ بهش ندهید.

 

×

آقای تبلیغ