آقای مسکن

تارنمای جامع نیازمندی های مسکن خرید ، فروش ، رهن و اجاره

تصویر شماره بازاریابی آنلاین چیست؟
مقالات سه شنبه 8 مهر 1399 356بازدید

بازاریابی آنلاین چیست؟

بازاریابی آنلاین یا تبلیغات اینترنتی بیانگر کاهش هزینه ها، انعطاف پذیری، قابلیت اندازه گیری و تحلیل داده دقیق، کنترل بیشتر، توانایی برقراری ارتباطات موثرتر، مشتری هدف و … است. این شکل از بازاریابی مزایای زیادی دارد که با داشتن حضوری مؤثر در اینترنت می‌توان تخصص و کسب و کار خود را به دیگران معرفی کرد، به مشتری‌های هدف جدید دست پیدا کرد و به فروش و عرضهٔ محصولات و خدمات پرداخت؛ برای داشتن یک تبلیغات اینترنتی موثر باید اطلاعات کافی داشت تا بتوان به تمامی اهداف مشخص شده رسید.. می توان با استفاده از روش های مختلف تبلیغات اینترنتی پیام کسب و کار و برند خود را به همه برسانید تا با شما آشنا شوند.

امروزه با گسترش فضای اینترنتی و استفاده مردم از اینترنت، کسب‌وکارهای زیادی از انواع تبلیغات اینترنتی جهت گسترش کسب و کار و برند خود استفاده می‌کنند تا از این طریق کاربران بسیاری را با محصول و خدمت خود آشنا می‌کنند. روش‌های زیادی برای به‌کارگیری بازاریابی آنلاین وجود دارد مثل: ایمیل مارکتینگ، بهینه‌سازی موتور جستجو، شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات آنلاین و … اشاره کرد. هدف این است که وقتی کاربر در حال مطالعه، خرید، جستجو کردن، گپ‌وگفت در شبکه‌های اجتماعی و … در فضای اینترنت است، با کمک بازاریابی آنلاین شما توجه او را به خود جلب کنید و بازدیدکننده‌ی وب‌سایت خود را به مشتری تبدیل کنید. 

یکی از مهم ترین مزایت های بازاریابی آنلاین، بررسی کانال‌های مختلف بازاریابی است. شما می‌توانید مسیر حرکت بازدیدکنندگان وب‌سایت خود را دنبال کنید و راه‌هایی مختلفی را که کاربران برای رسیدن به وب‌سایت شما طی می‌کنند، زیرنظر قرار دهید. همچنین می‌توانید تاثیر کانال‌های مختلف را بررسی کنید و متوجه شوید کدام کانا‌ل‌ها، بازدهی بیشتری دارند و باعث افزایش مشتریان کسب‌وکار شما می‌شوند. در بازاریابی آنلاین شما می‌توانید مشتریان خود را دسته‌بندی کنید و پیشنهادهای مختص هر دسته را در اختیارشان قرار دهید. دسته‌بندی ازلحاظ جغرافیایی، سن، تحصیلات، علاقه‌مندی، جنسیت و … ایجاد کنید. یک یا چند دسته‌بندی موردنظر خود را انتخاب کنید؛ سپس تمرکز خود را روی آن‌ها بگذارید به این صورت می توانید بهترین نتیجه را از فرایند بازاریابی خود کسب کنید.

با بررسی رفتار مشتری و ویژگی‌هایی از قبیل سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی و … از طریق ابزارهای بازاریابی دیجیتال، می‌توان مشتریانی را که پتانسیل بالاتری برای خرید دارند و مورد هدف هستند بیشتر با برند خودتون درگیر کنید و پیدا کنید سعی کنید محصولات مرتبط با سلیقه‌ی آن‌ها را در اختیارشان قرار دهید و پیشنهادهای جذابی به آن‌ها بدهید. این ویژگی به شما فرصت می‌دهد، لحظه به لحظه نیازهای مشتریان خود را دنبال کنید و محصولات متناسب به آن‌ها نشان دهید. 

بازاریابی آنلاین یعنی صرفه‌جویی در زمان، صرفه جویی در هزینه ها و حفظ محیط زیست. در تبلیغات سنتی برای چاپ بروشورهای تبلیغاتی علاوه بر مصرف کاغذ و هزینه‌های چاپ بسیار، زمان زیادی باید صرف شود تا بروشورها به دست افراد مناسب برسند. در صورتی که در بازاریابی آنلاین می‌توان با ارسال ایمیل یا ساختن یک کلیپ و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی پیام خودتان را به راحتی در پهنای گسترده‌تری به گوش مخاطبان برسانید.

برای شروع یک بازاریابی اینترنتی اولین کاری که باید انجام داد راه‌اندازی وب‌سایتی شخصی و حرفه‌ای است. بهتر است زمانی که وب‌سایت مراحل ساخت را طی می‌کند و برنامه اولیه آن نوشته می‌شود، تحقیقات گسترده‌ای در زمینه کلمات کلیدی انجام دهید چون کلمات کلیدی‌ای که انتخاب می‌کنید در رتبه نهایی شما در موتورهای جستجو تأثیر خیلی زیادی خواهد داشت، بنابراین طرح‌ریزی برنامه‌ای کارآمد برای کلمات کلیدی یکی از مهمترین فعالیت‌هایی است که به هنگام شروع کار بازاریابی اینترنتی باید انجام دهید. زمانی که بازدید از وب‌سایت شما شروع می‌شود، حتما فرمی در قسمتی از صفحهٔ اصلی وب‌سایت قرار دهید که امکان دریافت ایمیل بازدیدکنندگان به وسیله آن وجود داشته باشد. به‌علاوه ایمیل‌های خوشامدگویی ارسال خودکاری هم از قبل آماده کرده باشید که در اسرع وقت بتوانید با بازدیدکنندگان ارتباط برقرار کنید. پس از آنکه کار طراحی و راه‌اندازی وب‌سایت به پایان رسید، برای بیشتر کسب‌وکارها مرحله بعدی کار، طرح‌ریزی برنامه‌ای برای حضور مؤثر در شبکه‌های اجتماعی خواهد بود. هر کسب‌وکاری باید دارای صفحه اینستاگرام یا تلگرام یا ... که حاوی اطلاعاتی جامع و مفید درباره حوزه کاریش باشد. بسته به ویژگی‌های مخاطبان، می‌توان حساب‌های کاربری‌ای هم در دیگر شبکه‌های اجتماعی مهم هم درست کرد.

با به‌کارگیری سئو می توانید وب‌سایتی درست کنید که به منظور داشتن رتبه‌ای خوب در میان سایر سایت‌ها در موتورهای جستجو طراحی شده باشد. استفاده از سئو رایگان است و به شما کمک می‌کند تا بدون نیاز پرداخت هزینه به موتورهای جستجو، کاربران آن‌ها وب‌سایت شما را در جستجوهای‌شان ببینند. به منظور داشتن رتبه‌ای خوب و قابل‌قبول در میان سایر وب‌سایت‌ها، باید تحقیقات گسترده‌ای برای شناسایی کلمات کلیدی مهم انجام دهید و از چگونگی نوشتن محتوای با کیفیتی که متمرکز بر کلمات کلیدی شناسایی شده باشند، آگاهی داشته باشید.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی یکی از روش‌های مهم دیجیتال مارکتینگ به حساب می آید. در صورت بازاریابی مناسب در این شبکه‌ها، می‌توانید حجم زیادی از مخاطبان هدف را جذب خود کنید و به کسب‌وکار خود رونق ببخشید. با توجه به فعالیت بخش زیادی از جامعه در پلتفرم‌های اجتماعی مثل تلگرام، اینستاگرام و … حضور و بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی، تقریبا برای هر کسب‌وکاری مفید خواهد بود اما باید در نظر داشته باشید که یک کانال فروش مستقیم نیست و تنها ابزاری است برای کمک به فروش بیشتر، درواقع فروش را مستقیما انجام نمی‌دهد و نیاز به زمان دارد؛ بنابراین، قبل از استفاده از این روش باید اهداف و نیازها را بررسی کرده و بعد تصمیم بگیرید. 

تولید محتوا هم بخشی از استراتژی بازاریابی و توسعه کسب‌وکار است که بر ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و یکپارچه تمرکز دارد و هدف کلی آن، جذب مخاطبین جدید و حفظ مخاطبان قبلی است. جذب مخاطب در این استراتژی، با ارائه محتوای ارزشمند انجام می‌شود. 

ایمیل مارکتینگ هم شکلی از بازاریابی است و ابزاری ضروری برای بازاریابی در کسب و کار به شمار می‌رود. به زبان ساده ایمیل مارکتینگ ارسال ایمیل به گروهی از افراد برای معرفی خدمت یا محصول است. اما تعریف بهتر برای ایمیل مارکتینگ را می‌توان ایجاد ارتباط بیشتر و عمیق‌تر با مشتریان با ارسال ایمیل دانست.

داشتن یک وبلاگ کاری هم می تواند روش دیگری برای گفتگو با مشتریان و اطلاع‌رسانی به آنها در خصوص محصولات یا خدمات باشد. از وبلاگ می‌توان برای ارائه‌ی توصیه و گرفتن بازخورد‌های سودمند استفاده کرد. علاوه بر وبلاگ‌ها می توان از روش ارسال متن کوتاه از طریق ایمیل، پیام‌رسانی فوری یا توییتر استفاده کرئ. 

مزیت بازاریابی اینترنتی 

- از مهمترین مزایای روش بازاریابی اینترنتی با توجه به نامحدود بودن کاربران اینترنت و دسترسی به بازار جهانی اشاره کرد. 

- هزینه های این روش نسبت به تبلیغات بسیار پایین تر است و در مقرون به صرفه تراست .

- امکان مطرح شدن به عنوان توزیع کننده یک محصول خاص

- این روش هوشمندانه انجام شود می تواند به باعث ارتقای جایگاه در فضای مجازی شود.

- انجام مبادلات تجاری درحداقل زمان و صرفه جویی در زمان

- امکان انتخابهای متعدد برای شرکتها و صاحبان مشاغل

 

×

آقای تبلیغ